Translate

luni, 23 august 2010

Avionul F-104 Starfighter

F-104 Starfighter
               Proiectat în anii 1955 ca o consecinţă a Războiului din Coreea, găndit ca cel mai modern avion de luptă aeriană-fiind uşor, simplu şi având performanţe uluitoare, aparatul F-104 al celor de la de la Lockheed a fost deyvoltat în cele din urmă într-un avion de interceptare sofisticat  care putea zbura în toate condiţiile meteorologice. Ca o confirmare a acestor perfomanţe extraordinare, F-104 a rămas în serviciul operativ limitat până în 2004

video
          Puţine avioane au stârnit sentimente atât de puternice de admiraţie şi ură  sau emoţie şi teamă cum a reuşit F-104 Starfighter Încerc\nd să realizeze cel mai bun avion de vânătore din lume, proiectanţii săi au eşuat în totalitate în acest demers. Dar rezultatul s-a dovedit ca fiind chiar un aparat bun pentru misiunile de atac la joasaă altitudine şi recunoaştere, iar Locheed a vândut o variantă îmbunătăţită at't de bine făcută încât a fost timp de peste 20 de ani pricipalul avion tactic al Forţelor Aeriene  NATO  din Europa şi al aviaţiei din Japonia, acesta în pofida faptului că interesul US. Air Force a fost numai cel de a asista vânzările către terţi

O reputaţie nemeritată
Multe forţe aeriene au avut probleme operând avioanele F-104 Starfighter, iar în Germania Federală, atât în cadrul Luftwaffe cât şi al Marineflieger , pierderile F-104G au atins un nivel de criză. . Până în 1969, Germania Federală pierduse peste 100 de aparate Starfighter  în 10 ani.Această situaţie trebuie pusă în contextul  acelei perioade.Germania Federală fiind cel mai mare operator de avioane F-104 Stafighter. În afara Europei, principalul operator a fost  Japonia care produsese sub licenţă 200 de avioane F-104J cu un singur loc şi varianta DJ Starfighter cu 2 locuri.
Avioanele Starfighter nu au prea participat la misiuni de luptă reale în timpul serviciului, desi Forţele Aeriene Taiwaneze  au participat la numeroase confruntări cu avioanele de vânătoare ale comunistilor  chinezi, abţinâmd şi câteva victorii. În timpul războiului indo-pakistanez din 1965, singura escadrilă de F-104  din cadrul forţelor Pkistaneze a obţinut câteva victorii, pierzând în scimb în luptă cel puţin un avion.
                                                            
                                                        
                                                         SPECIFICAŢII
Constructor Lockheed Corporation
  Rol  Avion multirol
Primul zbor 4 martie 1954
Intrarea în serviciuFebruarie 1958
Retragerea din serviciu1969 (SUA)
1983 (Belgia)
1986 (Canada)
1986 (Japonia)
1987 (Germania)
2004 (Italia)
Numărul de  avioane  construite   2580
  Echipaj
  Un pilot
  Motoare
 Motor General Electric J79 -GE-11A
 Număr 1 1
Tip Turbojet
Poussée unitaire Thrust unitate 7076 kg, cu tracţiune post-
Dimensiuni
F-104 3-view.jpg
 Anvergura 6.68 m
Lungime 16.69 m
 Înălţime  4.09 m
  Masa
Fără încărcătură 6 348 kg
Maximă 13 170 kg
Performanţă
Viteza maximă 2 125 kilometri pe oră
Plafon 15240 m
Viteza de ascensiune 14 630 m/min 14 630 m / min
 Gamă  672 km
 Armament


Un tun M-61 Vulcan 20 mm
 OPERATORI

F-104 a fost folosit de către  următoarele ţări:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu