F-104 Starfighter |
Puţine avioane au stârnit sentimente atât de puternice de admiraţie şi ură sau emoţie şi teamă cum a reuşit F-104 Starfighter Încerc\nd să realizeze cel mai bun avion de vânătore din lume, proiectanţii săi au eşuat în totalitate în acest demers. Dar rezultatul s-a dovedit ca fiind chiar un aparat bun pentru misiunile de atac la joasaă altitudine şi recunoaştere, iar Locheed a vândut o variantă îmbunătăţită at't de bine făcută încât a fost timp de peste 20 de ani pricipalul avion tactic al Forţelor Aeriene NATO din Europa şi al aviaţiei din Japonia, acesta în pofida faptului că interesul US. Air Force a fost numai cel de a asista vânzările către terţi
O reputaţie nemeritată
Multe forţe aeriene au avut probleme operând avioanele F-104 Starfighter, iar în Germania Federală, atât în cadrul Luftwaffe cât şi al Marineflieger , pierderile F-104G au atins un nivel de criză. . Până în 1969, Germania Federală pierduse peste 100 de aparate Starfighter în 10 ani.Această situaţie trebuie pusă în contextul acelei perioade.Germania Federală fiind cel mai mare operator de avioane F-104 Stafighter. În afara Europei, principalul operator a fost Japonia care produsese sub licenţă 200 de avioane F-104J cu un singur loc şi varianta DJ Starfighter cu 2 locuri.
Avioanele Starfighter nu au prea participat la misiuni de luptă reale în timpul serviciului, desi Forţele Aeriene Taiwaneze au participat la numeroase confruntări cu avioanele de vânătoare ale comunistilor chinezi, abţinâmd şi câteva victorii. În timpul războiului indo-pakistanez din 1965, singura escadrilă de F-104 din cadrul forţelor Pkistaneze a obţinut câteva victorii, pierzând în scimb în luptă cel puţin un avion.
SPECIFICAŢII
Constructor | Lockheed Corporation |
---|---|
Rol | Avion multirol |
Primul zbor | 4 martie 1954 |
Intrarea în serviciu | Februarie 1958 |
Retragerea din serviciu | 1969 (SUA) 1983 (Belgia) 1986 (Canada) 1986 (Japonia) 1987 (Germania) 2004 (Italia) |
Numărul de avioane construite | 2580 |
Echipaj | |
Un pilot | |
Motoare | |
Motor | General Electric J79 -GE-11A |
Număr | 1 1 |
Tip | Turbojet |
Poussée unitaire Thrust unitate | 7076 kg, cu tracţiune post- |
Dimensiuni | |
Anvergura | 6.68 m |
Lungime | 16.69 m |
Înălţime | 4.09 m |
Masa | |
Fără încărcătură | 6 348 kg |
Maximă | 13 170 kg |
Performanţă | |
Viteza maximă | 2 125 kilometri pe oră |
Plafon | 15240 m |
Viteza de ascensiune | 14 630 m/min 14 630 m / min |
Gamă | 672 km |
Armament | |
Un tun M-61 Vulcan 20 mm | |
OPERATORI F-104 a fost folosit de către următoarele ţări: |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu