Translate

joi, 29 martie 2012

Elicopterul Mil Mi-8 "Hip"


          Cel mai numeros şi mai important elicopter deţinut de forţele armate sovietice în ultima parte a Războiului Rece, seria Mil-8/17 rămâne foarte răsăpândita în serviciu în Rusia şi în întraga lume, într-o mare varietate, pentru misiuni militare şi civile.
Mi-4"Hound"
          Proiectul aparatului MI-8 provine din biroul de proiectare a extraordinarului pionier al aviaţiei Mihail Leontievici Mil, care a încetat din viaţă în 1970. O serie de elicoptere produse pe scară largă şi care au stabilit  mai multe recorduri  mondiale reprezintă  testamentul aptitudinilor sale  inginerşti şi de proiectare. Aparatul Mil-8, o dezvoltare  cu motor cu turbină a elicopterului Mi-4 "Hound" (la rândul lui un şoc pentru cei din Occident), a fost văzut pentru prima dată în public  la Tushino  în 1961. Era propulsat de un singur motor cu turbină liberă Soloviev  montat deasupra plafonului cabinei. Deşi fuselajul era nou , cu scaunele piloţilor  amplasate în faţă şi nu deasupra cabinei, elicopterul avea butucul rotorului, palele rotorului, tranzmisia şi coada  de la paratul Mi-4 Cel de-al doilea prototip, care  a zburat în septembrie 1962, a fot  propulsat de două motoare turboreactoare cu turbină liberă Isotov TV 2 , iar varianta de producţie a primit un motor principal cu cinci pale în loc de cel cu
 patru moştenit de la Mil -4

.                     


Structura Mil-8 Fuselajul aparatului  Mil-8 prezintă o structură semimonococă  convenţională de tip cabină şi coadă construită în întregima din metal. Trenul de aterizare de tip triciclu  nu este escamotabil, unitatea frontală , direcţionabilă , având două roţi. Fiecare unitate principală a trenului de aterizare  dispune de câte o singură roată. Cei doi piloţi stau unul lângă altul  în cabină , acest lucru asigurând un loc şi pentru un inginer de zbor. Varianta standard pentru pasageri  ofera 28 de locuri Elicopterul Mil-8 T dispune de inele de prindere a mărfurilor pe podea ,  de un troliu cu o capacitate de 200Kg , un sistem extern de transport cu cabluri de ridicare  cu o capacitate de 3000Kg şi 24 de scaune rabatabile de-a lungul pereţilor laterali ai cabinei.
NATO  a alocat numele codificate 'Hip-a" şi "Hip-b" prototipuriloe Mi-8 , şi în 1976 , în cadrul unui spectacol aviatic  de la Domodedovo elicopterul Hip  a apărut în culori militare.
Armamentul De fiecare parte a cabinei au fost montate console  cu două grizi pentru a transporta  patru sisteme de armament UB-32-57, fiecare având 32 de rachete S-5 , aer-sol de calibru 57mm. .A ceastă variantă a fost denumită  Mi-8T 'Hip-C', DAR dar în 1976 a apărut elicopterul şi mai puternic Mi-8TB "Hip-E".el fiind cel mai înarmat aparat cu aripi rotative din lume, dispunând de 6 sisteme de armament UV-32-57 cu 192 de  rachete şi patru rachete ghidate antitanc Falanga(AT-"Swatter") pe grizile de deasupra dispozitivului  UV-32-57, plus o mitralieră de calibru 2,7mm montată în bot.

Mi-8T 'Hip"
Mi-8T 'Hip-C
        Peste 1.600 de elicoptere Mi-8 au zburat în cadrul Aviaţiei de Apărare a URSS, 900 au activat pentru Aviaţia de Transport  şi alte o 100 pentru Aviaţia Marinei, multe dintre ele fiind în serviciu şi în prezent în Rusia şi fostele state sovietive. Mi-8 au fost exportate în celpuţin 70 de ţări şi au fost folosite în luptă în mai  multe teatre de operaţiuni.În prima seara din timpul războiului din Yom Kippur din 1973 o forţă alcătuită aproape din o 100 de aparate  Hip , fiecare trasportând 18 soldaţi din trupele de comando egiptene a traversat Canalul de Suez  pentru a ataca câmpurile petrolifere israeliene şi pentru a împiedica sosirea  întăririlor.În timpul războiului din Ogaden , purtat în anii 1977-1978 între Somalia şi Etiopia , comandamentul forţelor etiopiene a folosit elicopterele Mi-8 pentru a  transporta trupele şi vehiculele blindate uşoare peste un munte şi a le plasa  în spatele poziţiilor somaleze avansate.

Misiuni umanitare 
Elicopterele Mi-8 au fost utilizate şi în misiuni umanitare . De exemplu, în 1985, aparatele sovietice şi poloneze"Hip" au participat la operaţiunile de eradicare a foametei din Etipia lovită de secetă În Finlanda aeronaveleMi-8 aparţinând forţelor Aeriene Finlandeze şi a trupelor de grăniceri au adăugat o dimensiune utilă reţelei naţionale  de cominicaţii, mai ale în timpul iernilor lungi şi grele , când rutele de uscat sunt blocate de zăpezi sau inundaţii.

Rol de transport şi asalt
Group Design Mil Moscova Elicopter Plant
Construit de Kazan Elicopter Plant
Primul zbor 07 iulie 1961
Introducere 1967
Stare În serviciu
Utilizatorii primare Uniunea Sovietică
cca. 80 de alte ţări, 
Produs 1961 -
Numărul de construit > 17000
Unitatea de cost $ 5-8 milioane (2006)
Variante Mil Mi-8T/Mi-17
Dezvoltat în Mil Mi-14



Specificatii (MI-8T)

Mil Mi-8 HIP.png
Caracteristici generale
  • Echipaj: 3 (pilot, copilot, inginer de zbor)
  • Capacitate:
    • 24 de pasageri sau
    • 12 brancarde şi scaune pentru 1 insotitor medical sau
    • 3.000 kg  pe hardpoints interne / externe
  • Lungime: 18.17 m 
  • Diametru rotor: 21.29 m 
  • Înălţime: 5,65 m 
  • Zona de disc: 356 m² 
  • Greutate gol : 7,260 kg 
  • Greutate încărcat: 11.100 kg 
  • Max. greutate la decolare : 12.000 kg
  • Motopropulsor : 2 × Klimov TV3 -117Mt turboshaft , 1,454 kW (1950 SHP), fiecare
  • Combustibil Capacitate totala max: 3700 l 
Performanţă
  • Viteza maxima : 260 km / h 
  • Gama : 450 km (280 mi)
  • Gama bac : 960 km (596 mi)
  • Plafon de serviciu : 4.500 m 
Armament
  • de până la 1.500 kg  de magazine de unică folosinţă pe şase hardpoints , inclusiv 57 mm S-5 rachete , bombe, sau 9M17 Falanga ATGMs .





















Un comentariu: