Translate

luni, 16 aprilie 2012

Antonov AN-124 Ruslan

            Cel mai mare avion de serie produs vreodată, colosalul aparat Antonov  An-124  şi-a început serviciul operativ ca avion militar de transport strategic înainte de a atinge succesul în anii de după Războiul Rece ca avion comervial pentru transportul echipamentelor cu gabarit depăşit.
         
      Antonov An-124 Ruslan (numit de NATO "Condor") este cel mai mare avion produs în masă, până la apariția An-225 Mriya. A fost cunoscut ca An-400 și An-40 în vest, efectuand primul zbor în 1982. Țările care se folosesc de astfel de aparate sunt Rusia, Ucraina, EAU, Libia, si Irlanda.
Fizic, An-124 este similar cu C-5 Galaxy produs de producătorul american Lockheed, dar mai mare. An-124 poate transporta locomotive, , fuselaje şi o varietate de încărcături mari. An-124  permite încărcarea prin rabatarea botului avionului şi poate transporta  până la 150 de tone , deasemenea poate transporta până la 88 de pasageri în puntea de sus din spatele cockpit-ului.

                       video
       
             An-124 este produs de către Compania Rusă Aviastar (ex. Ulyanovsk Aviation Industrial Complex) și Antonov în Ucraina. Producția de serie a fost întreruptă la spargerea Blocului Sovietic. Între 2008 și 2009, după unirea forțelor dintre Rusia și Ucraina  va reîncepe producția în masă. Designul inițial fusese realizat pentru aplicații militare, An-124 fiind construit pentru o durată de serviciu de 7500 ore de zbor cu posibilități de extensie. Totuşi sunt aparate An-124 care au zburat peste 15.000 ore de zbor, iar la presiunile operatorilor comerciali viața de serviciu a fost îmbunătățită până la 24.000 ore. (Sursa Wikipedia )
Opera'iunile militare 
CX-H
       Escadrila sovietică de transport militar, V-TA (Aviatia Militară de Transport), a anunţat specificaţiile pentru An-124 în timpul fazei de proiectare, iar aparatul rezultat avea specificatii adecvate  transportului încărcăturilor militare: Propulsat  de patru turboventilatoare  Lotarev  D-18t echipate cu tracţiune universală, An- 124 a devenit cel mai mare avion  din lume, cu o aerodinamică superioară  aparatelor americane  echivalente( Lockheed C-3 precum şi modelele ce nu au depăşit stadiul de prototip de la Boeing şi McDonnell Douglas CX-HLS.Avea şi o aripă supercritică avansată cu
o anvergură cu 5,5 m mai mare decât a modelului C-5A
Lockheed C-3
Secţiunea  ăn formă de pară a fuselajului asigură avionului An-124 spaţiu interior cu o înălţime  de 4,40 m şi o lătime de 6,40 m capabil să primească cel mai mare tanc T-74 de 70 de tone  sau o rachetă balistică cu rază medie de acţiune SS-20 "SABER"
         Producţia lui An-124 a început la Ulyanovsk, în Rusia  du pa ce al saptelea fuselaj a fost finalizat în Kiev la sfârşitul lui 1985. După o scurtă întrerupere a  producţie de la Kiev, fabricarea a început în 1991, ambele unitâţi având un număr mic de aparate fabricate până în 1995 , an în care au fost asamblate complet sau aproape complet 55 de aparate (19 la Kiew şi 36 la Ulyanovsk) După aceea a fost implementat un program de extindere a duratei de folosinţă a fuselajelor existente. De asemenea la jumătatea anului 2008, Antonov încă avea planuri de continuare a producţiei cu  un model An-124-100M-130 modernizat, aceasta în ciuda nevoilor viitoare  restrânse pentru transportul aerian. Biroul a sperat să finalizeze încă şase noi aparate până în 2010, cu încă 30 ansamblate  până în anul 2030.
 Nimic nu s-a întâmplat din aceste planuri, dar în august 2009 se pare că United Aircraft, Volga Dipner  şi Antonov  au convenit să învestească într-o variantă modernă alui An-124.
Antonov An-124 versiunea militară
Alte specificaţii
      An-124-100 a primit pe data de 30 decembrie 1992 certificatul civil de la Comitetul Aviaţiei Interstatale Ruseşti, aparatul folosit de autoritatea civilă  fiind fie construit, fie transformat pentru această nouă misiune.

Activități semnificative

Antonov An-124 Decolare din aeroportul Helsinki-Vantaa.
  • În mai 1987, un An-124 a realizat un record mondial, acoperind distanța de 20.151 km fără alimentare. Zborul a durat 25 ore și 30 minute; greutatea la decolare a fost 455.000 kg, recordul anterior fiind realizat de B-52H (18.245 km).
  • În iulie 1985, un An-124 a luat 171.219 kg cargo la o altitudine de 10.750 m.
  • Un An-124 a fost folosit pentru a transporta Obeliskul Axum către Etiopia în aprilie 2005. Transportul s-a efectuat în trei etape, fiecare cărând o treime din cele 160 tone și 24 metri (78 ft) lungime.
  • Un An-124 a fost utilizat pentru a transporta un EP-3E Aries II electronic intelligence avion din Insulele Hainan, China pe 4 Iulie, în 2001 în timpul incidentului U.S.-China cu avion spion.
  • O locomotivă de 109 tone a fost tranportată cu ajutorul unui An-124 din Canada către Irlanda în septembrie 2001
  • An-124 Volga-Dnepr a transportat o balenă din Nisa (Franța) către Japonia; un alt zbor a avut loc pentru transportarea unui elefant de la Moscova la Taiwan.
  • Pe 9 septembrie 2003, un Antonov An-124 a transportat un vas de 85 tone către Aeroportul International Harrisburg în Pennsylvania, pentru utilizare la centrala nucleară Three Mile Island Unit One.
  • Pe 2 februarie 2007 în România, pe Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu a transportat un avion LearJet de la hangarul ROMAERO la 
Sursa Wikipedia
An-124-100 Air FoyleAntonov
An-124-100 POLET
                                                  Specificaţii
 Caracteristici generale
  • Echipaj: 6
  • Capacitate: 88 de pasageri 
  • Sarcina utilă : 150.000 kg 
  • Lungime: 68.96 m 
  • Anvergura : 73.3 m 
  • Înălţime: 20.78 m 
  • Zona Wing: 628 m² 
  • Greutate gol : 175.000 kg 
  • Greutate încărcat: 405,000 kg 
  • Sarcina utilă: 230.000 kg 
  • Max. greutate la decolare : 405,000 kg 
  • Motopropulsor : 4 × Ivchenko Progress D-18T turboreactoare cu flux dublu , 229.5 kN  pentru fiecare
Performanţă
  • Viteza maxima : 865 km / h (467 kN (537 mph))
  • Viteza de croaziera : 800-850 km / h (430 kN (490 mph))
  • Gama : 5,400 km (2.900 nm, 3360 km (5,410 km))
  • Plafon de serviciu : 12.000 m (39370 ft)
  • Wing de încărcare : 365 kg / m² (74.7 lb / m²)
  • Tracţiune / greutate : 0,23
An-124 Ruslan
  An-124 Polet se apropie de  Aeroportul International Sheremetyevo (iulie 2011)
Rol Transportul aerian
Produs înUniunea Sovietică  actulă Rusia
Ucraina
Producător Antonov
Primul zbor 26 decembrie 1982 
Introducere 1986
Stare În producţia
Utilizatorii primari Rusă Air Force
Antonov Airlines
Volga-Dnepr aeriene
Numărul  construit 58 
Unitatea de cost US $ 70-100 milioane 
Dezvoltat în Antonov An-225

Un comentariu:

  1. Un avion robust poate chiar mai bun ca multe avioane din NATO

    RăspundețiȘtergere