Cel mai mare avion de serie produs vreodată, colosalul aparat Antonov An-124 şi-a început serviciul operativ ca avion militar de transport strategic înainte de a atinge succesul în anii de după Războiul Rece ca avion comervial pentru transportul echipamentelor cu gabarit depăşit.
Fizic, An-124 este similar cu C-5 Galaxy produs de producătorul american Lockheed, dar mai mare. An-124 poate transporta locomotive, , fuselaje şi o varietate de încărcături mari. An-124 permite încărcarea prin rabatarea botului avionului şi poate transporta până la 150 de tone , deasemenea poate transporta până la 88 de pasageri în puntea de sus din spatele cockpit-ului.
An-124 este produs de către Compania Rusă Aviastar (ex. Ulyanovsk Aviation Industrial Complex) și Antonov în Ucraina. Producția de serie a fost întreruptă la spargerea Blocului Sovietic. Între 2008 și 2009, după unirea forțelor dintre Rusia și Ucraina va reîncepe producția în masă. Designul inițial fusese realizat pentru aplicații militare, An-124 fiind construit pentru o durată de serviciu de 7500 ore de zbor cu posibilități de extensie. Totuşi sunt aparate An-124 care au zburat peste 15.000 ore de zbor, iar la presiunile operatorilor comerciali viața de serviciu a fost îmbunătățită până la 24.000 ore. (Sursa Wikipedia )
Opera'iunile militare
CX-H |
o anvergură cu 5,5 m mai mare decât a modelului C-5A
Lockheed C-3 |
Producţia lui An-124 a început la Ulyanovsk, în Rusia du pa ce al saptelea fuselaj a fost finalizat în Kiev la sfârşitul lui 1985. După o scurtă întrerupere a producţie de la Kiev, fabricarea a început în 1991, ambele unitâţi având un număr mic de aparate fabricate până în 1995 , an în care au fost asamblate complet sau aproape complet 55 de aparate (19 la Kiew şi 36 la Ulyanovsk) După aceea a fost implementat un program de extindere a duratei de folosinţă a fuselajelor existente. De asemenea la jumătatea anului 2008, Antonov încă avea planuri de continuare a producţiei cu un model An-124-100M-130 modernizat, aceasta în ciuda nevoilor viitoare restrânse pentru transportul aerian. Biroul a sperat să finalizeze încă şase noi aparate până în 2010, cu încă 30 ansamblate până în anul 2030.
Nimic nu s-a întâmplat din aceste planuri, dar în august 2009 se pare că United Aircraft, Volga Dipner şi Antonov au convenit să învestească într-o variantă modernă alui An-124.
Antonov An-124 versiunea militară |
An-124-100 a primit pe data de 30 decembrie 1992 certificatul civil de la Comitetul Aviaţiei Interstatale Ruseşti, aparatul folosit de autoritatea civilă fiind fie construit, fie transformat pentru această nouă misiune.
Activități semnificative
Specificaţii Caracteristici generale
Performanţă
|
---|
An-124 Ruslan | |
---|---|
An-124 Polet se apropie de Aeroportul International Sheremetyevo (iulie 2011) | |
Rol | Transportul aerian |
Produs în | Uniunea Sovietică actulă Rusia Ucraina |
Producător | Antonov |
Primul zbor | 26 decembrie 1982 |
Introducere | 1986 |
Stare | În producţia |
Utilizatorii primari | Rusă Air Force Antonov Airlines Volga-Dnepr aeriene |
Numărul construit | 58 |
Unitatea de cost | US $ 70-100 milioane |
Dezvoltat în | Antonov An-225 |
Un avion robust poate chiar mai bun ca multe avioane din NATO
RăspundețiȘtergere