Translate

marți, 10 aprilie 2012

Lockheed Constellation

Lockheed Constellation

       Atingând noi culmi  în ceea ce priveşte confortul pasagerilor şi performanţa,  graţioasa aeronavă  Constellation a celor de la Lockheed  a prezentat epoca de aur  a călătoriilor  cu liniile aeriene  de lux care foloseau  avioane cu motoare cu piston. "Regina văzduhurilor " a fost îmbunătăţită continuu, atât pentru aplicaţiile civile cât şi militare; a fost prima aeronavă folosită în operaţiunile AEW(Sistemului aerian de avertizare anticipată), îndeplinind şi alte roluri de război specifice.
        La timpul său, Lockheed Consteltion a fost cea mai mare ,cea mai puternică şi cea mai scumpă aeronavă dintre toate aeronavele de linie. Cu spatele său arcuit ,  cu cele trei cozi, cu fuselajul său neted, aerodinamic şi aripile eliptice, Constellation  a fost, în cuvintele constructorului său " Regina văzduhurilor" într-o era în care cei câţiva norocoşi care zburau în mod regulat beneficiau de un tratament special. Aeronavele Constellation au fost folosite şi pentru transport militar VIP pentru Generalul Mac Arthur şi Preşedintele Eisenhower.
                             
                          video
       Succesul aeronavei Constellation  nu avea cum sa fie prevăzut în 1938. La 23 iunie , Actul McCarran  a transformat aviaţia comercială a SUA , iar industria constructoare a fost redusă la trei mari concerne; Boeing ,Douglas şi Locheed. Linia de producţie a Lockheed a fost întinsă la limită cu bimotoare mici şi aeronave militare Hudson şi P-38 Lightning; proiectul aeronavei de linie cu patru motoare Excalibur şi care se anunţa promiţător  a rămas o succesiune de machete.
        Impulsul pentru dezvoltarea aeronavei de linie a Lockheed 
a venit pe 9 iunie 1939, atunci când compania a fost vizitată de celebrul Howard Hughes, care cumpărase în secret majoritatea acţiunilor Transcontinental & Western Air (TWA) şi de Jack Frye, pe care îl numise preşedinte.TWA avea probleme serioase,atât finaciare cât şi comerciale privind rutele, iar Hughes  a onsistat pe conceperea unei aeronave noi, din clasa de super-lux, care să zboare fără întrerupere între cele două coaste, deasupra SUA. 
Serviciul militar 
           Cel de-al Doilea Război mondial a început înainte ca Modelul 49 Constellation  să fie folosită ca aeronavă civilă. Astfel, întreaga producţie  a fost redirecţionată către Forţele Aeriene ale Armatei SUA (USAAF) care au folosit acest tip de aeronavă pentru transportul de mare viteză.
Lockheed Constellation , VIP Squadron
                           
        Chiar şi vopsit maroniu-gălbui, avionul C-69, aşa cum a fost numit în serviciul militar, era uşor de remarcat. Fuselajul curbat se termina cu o coadă triplă. Aripa era o versiune mărită a  celei de pe avioanele de vânătoare P-38 Lightning, cu flapsuri Fowler uriaşe. Un rol important în succesul de care s-a bucurat aeronava Constellation l-a jucat alegerea îndrăzneaţă a grupului motopropulsor, masivul Wright R-3350Cyclone 18, care oferea aproximativ 2.200CP.
P-38 Lightn
         Lockheed l-a angajat pe pilotul Eddie Allen să piloteze primul avion Constellation în data de 9 ianuarie 1943, de la Burbank, California..În timpul războiului USAAF a primit 22 de aeronave Constellation, din care nouă foste TWA şi 13 dintr-un contract semnat în 1942 pentru un total de 180 de aparate. În ziua victoriei asupra Japoniei, contractul militar a fost anulat. Cele 15 aeronave C-69 au fost returnate cumpărătorilor liniei aeriene  sub forma modelului 049. Întrevăzând o eră de prosperitate  postbelică , Lockheed  aproape că s-a decis să o ia de la început cu un model.Constellation  şi mai nou însă, în final a hotărât să răscumpere surplusul de echipament ale statului, părţi materiale şi aeronave C-69 neterminate. În consecinţă  modelul comercial 049  a avut un avans de 18 luni faţă de modelul Douglas DC-6 şi Boeing Stratocruise, iar în nouă zile, 103 aeronave  Constellation evaluate la 75,5 milioane USD  fusese comandate de opt linii aeriene.
           TWA a primit primul din cele 27 de modele 049 în noiembrie  1945 şi a primit certificarea CAA (Autoritatea Aronautică Civiă) în data de 11 decembrie. A început furnizarea de servicii  comerciale la începutul lui februarie 1946 . TWA operănd pe ruta New York-Paris iar Pan Am  pe ruta New York-Bermuda
Premiere 
             " Connie"  a obţinut o "triplă coroană" unică în rândul avioanelor  de linie postbelice cu piston , pentru că a oferit  pentru prima dată servicii de zbor  neântrerupt pe rutele Nord -Atlantice şi transcontinentale  în SUA, precum şi primul serviciu aerian în jurul lumii. După ce au fost scoase treptat de pe liniile aeriene  începând cu 1960, au continuat să şi demonstreze calităţile  în cadrul mai multor linii aeriene mai mici  şi companii de tip charter, adesea în zone îndepărtate  şi uneori, în operaţiuni  a căror legalitate  este îndoielnică.
Un adevărat clasic avionul Lockheed Constellation  nu mai onoreză văzduhurile cu prezenţa  sa în curse regulate. A fost probabil esenţial în transportul aerian acţionat cu elice şi motor cu piston şi a împins la maximum limitele  tehnologiei  acelor timpuri. 

Lockheed Constellation
Un USAF C-69 , versiunea militară a Constellation
Rol Avion de pasageri
Producător Lockheed
Primul zbor 09 ianuarie 1943
Introducere 1943 cu USAAF
1945 cu TWA
Retras1990, din serviciile aeriene
1978, militar
Utilizatorii primari Trans World Airlines
De Est Air Lines
Pan American Lumea Airways
Air France
Produs 1943-1958
Numărul  construit 856
Dezvoltat de L-044 Excalibur
Variante L-049 Constellation
C-69 Constellation
L-649 Constellation
L-749 Constellation
L-1049 Super Constellation
C-121/R7V Constellation
R7V-2/YC-121F Constellation
CE-121 de avertizare stele
L-1649A Starliner
Dezvoltat în Lockheed XB-30 (neconstruit)

Specificaţii (L-1049G Super Constellation)

Lockheed Super Constellation de Lufthansa.
Lockheed C-121C (L-1049), Super Constellation.
Caracteristici generale
  • Echipaj:
  • Capacitate:  62-95 de pasageri 
  • Lungime: 35.42 m
  • Anvergura : 38.47 m
  • Înălţime: 7.54 m
  • Zona Wing: 153.7 mp
  • Greutate gol :36,150 kg
  • Sarcina utilă: 29,620 kg
  • Max. greutate la decolare : 62,370 kg
  • Motopropulsor : 4 × Wright R-3350-DA3 Turbo compuse 18-cilindri supraalimentate motoare radiale , 3250 CP (2424 kW), fiecare
Performanţă
  • Viteza maxima : 377 mph (327 kN, 607 km / h)
  • Viteza de croaziera : 340 mph (295 kN, 547 km / h) de la 22,600 ft (6,890 m)
  • Viteza de stand : 100 mph (87 kN, 160 km / h)
  • Range : 5400 km (4700 NMI, 8,700 km)
  • Plafon de serviciu : 24.000 ft (7620 m)
  • Rata de urcare : 1620 ft / min (8.23 m / s)
  • Wing de încărcare : 87,7 lb / ft ² (428 kg / m²)
  • Putere / masa : 0.094 CP / lb (155 W / kg)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu