Lockheed Constellation |
Atingând noi culmi în ceea ce priveşte confortul pasagerilor şi performanţa, graţioasa aeronavă Constellation a celor de la Lockheed a prezentat epoca de aur a călătoriilor cu liniile aeriene de lux care foloseau avioane cu motoare cu piston. "Regina văzduhurilor " a fost îmbunătăţită continuu, atât pentru aplicaţiile civile cât şi militare; a fost prima aeronavă folosită în operaţiunile AEW(Sistemului aerian de avertizare anticipată), îndeplinind şi alte roluri de război specifice.
La timpul său, Lockheed Consteltion a fost cea mai mare ,cea mai puternică şi cea mai scumpă aeronavă dintre toate aeronavele de linie. Cu spatele său arcuit , cu cele trei cozi, cu fuselajul său neted, aerodinamic şi aripile eliptice, Constellation a fost, în cuvintele constructorului său " Regina văzduhurilor" într-o era în care cei câţiva norocoşi care zburau în mod regulat beneficiau de un tratament special. Aeronavele Constellation au fost folosite şi pentru transport militar VIP pentru Generalul Mac Arthur şi Preşedintele Eisenhower.
Succesul aeronavei Constellation nu avea cum sa fie prevăzut în 1938. La 23 iunie , Actul McCarran a transformat aviaţia comercială a SUA , iar industria constructoare a fost redusă la trei mari concerne; Boeing ,Douglas şi Locheed. Linia de producţie a Lockheed a fost întinsă la limită cu bimotoare mici şi aeronave militare Hudson şi P-38 Lightning; proiectul aeronavei de linie cu patru motoare Excalibur şi care se anunţa promiţător a rămas o succesiune de machete.
Impulsul pentru dezvoltarea aeronavei de linie a Lockheed
a venit pe 9 iunie 1939, atunci când compania a fost vizitată de celebrul Howard Hughes, care cumpărase în secret majoritatea acţiunilor Transcontinental & Western Air (TWA) şi de Jack Frye, pe care îl numise preşedinte.TWA avea probleme serioase,atât finaciare cât şi comerciale privind rutele, iar Hughes a onsistat pe conceperea unei aeronave noi, din clasa de super-lux, care să zboare fără întrerupere între cele două coaste, deasupra SUA.
Serviciul militar
Cel de-al Doilea Război mondial a început înainte ca Modelul 49 Constellation să fie folosită ca aeronavă civilă. Astfel, întreaga producţie a fost redirecţionată către Forţele Aeriene ale Armatei SUA (USAAF) care au folosit acest tip de aeronavă pentru transportul de mare viteză.
Lockheed Constellation , VIP Squadron |
P-38 Lightn |
TWA a primit primul din cele 27 de modele 049 în noiembrie 1945 şi a primit certificarea CAA (Autoritatea Aronautică Civiă) în data de 11 decembrie. A început furnizarea de servicii comerciale la începutul lui februarie 1946 . TWA operănd pe ruta New York-Paris iar Pan Am pe ruta New York-Bermuda
Premiere
" Connie" a obţinut o "triplă coroană" unică în rândul avioanelor de linie postbelice cu piston , pentru că a oferit pentru prima dată servicii de zbor neântrerupt pe rutele Nord -Atlantice şi transcontinentale în SUA, precum şi primul serviciu aerian în jurul lumii. După ce au fost scoase treptat de pe liniile aeriene începând cu 1960, au continuat să şi demonstreze calităţile în cadrul mai multor linii aeriene mai mici şi companii de tip charter, adesea în zone îndepărtate şi uneori, în operaţiuni a căror legalitate este îndoielnică.
Un adevărat clasic avionul Lockheed Constellation nu mai onoreză văzduhurile cu prezenţa sa în curse regulate. A fost probabil esenţial în transportul aerian acţionat cu elice şi motor cu piston şi a împins la maximum limitele tehnologiei acelor timpuri.
Lockheed Constellation | |
---|---|
Un USAF C-69 , versiunea militară a Constellation | |
Rol | Avion de pasageri |
Producător | Lockheed |
Primul zbor | 09 ianuarie 1943 |
Introducere | 1943 cu USAAF 1945 cu TWA |
Retras | 1990, din serviciile aeriene 1978, militar |
Utilizatorii primari | Trans World Airlines De Est Air Lines Pan American Lumea Airways Air France |
Produs | 1943-1958 |
Numărul construit | 856 |
Dezvoltat de | L-044 Excalibur |
Variante | L-049 Constellation C-69 Constellation L-649 Constellation L-749 Constellation L-1049 Super Constellation C-121/R7V Constellation R7V-2/YC-121F Constellation CE-121 de avertizare stele L-1649A Starliner |
Dezvoltat în | Lockheed XB-30 (neconstruit) |
Specificaţii (L-1049G Super Constellation)
Caracteristici generale- Echipaj: 5
- Capacitate: 62-95 de pasageri
- Lungime: 35.42 m
- Anvergura : 38.47 m
- Înălţime: 7.54 m
- Zona Wing: 153.7 mp
- Greutate gol :36,150 kg
- Sarcina utilă: 29,620 kg
- Max. greutate la decolare : 62,370 kg
- Motopropulsor : 4 × Wright R-3350-DA3 Turbo compuse 18-cilindri supraalimentate motoare radiale , 3250 CP (2424 kW), fiecare
- Viteza maxima : 377 mph (327 kN, 607 km / h)
- Viteza de croaziera : 340 mph (295 kN, 547 km / h) de la 22,600 ft (6,890 m)
- Viteza de stand : 100 mph (87 kN, 160 km / h)
- Range : 5400 km (4700 NMI, 8,700 km)
- Plafon de serviciu : 24.000 ft (7620 m)
- Rata de urcare : 1620 ft / min (8.23 m / s)
- Wing de încărcare : 87,7 lb / ft ² (428 kg / m²)
- Putere / masa : 0.094 CP / lb (155 W / kg)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu