Rol Avion de lupta
Producator Albatros-
Flugzeugguewrke
Flugzeugguewrke
Primul zbor August 1916
Principali
utilizatori Luftfahrtruppen
utilizatori Luftfahrtruppen
Luftstreitkräfte
TOTUL DESPRE ALBATROS D.
Renumit pentru schemele de culori variate in care a zburats şi luptat, seria de avioane monoloc Albatros a rămas in umbra produselor companiei Fokker; totuşi , acestea au jucat un rol important în obţinerea de către germani a succeselor aeriene din Primul Război Mondial.
Compania Albatros a fost infiinţată în 1909 şi, până la declanşarea conflagraţiei mondiale, construise o serie de avioane de recunoaştere eficiente. Primul avion de vânatoare Albatros a fost proiectat de Robert Thelen şi se baza foarte mult pe experienţa caştigată cu avionul de concurs aerian cu fuselaj din placaj, avion ce fusese construit de companie cu puţin timp înainte de începerea războiului.
Compania Albatros a fost infiinţată în 1909 şi, până la declanşarea conflagraţiei mondiale, construise o serie de avioane de recunoaştere eficiente. Primul avion de vânatoare Albatros a fost proiectat de Robert Thelen şi se baza foarte mult pe experienţa caştigată cu avionul de concurs aerian cu fuselaj din placaj, avion ce fusese construit de companie cu puţin timp înainte de începerea războiului.
Avionul Albatros D. III a reprezentat una dintre cauzele principale ale pierderilor numeroase
suferite de RFC (Royal Flyng Corps),precursoarea RAF, ăn anul
1917 ăn timpul lui " Aprilie sângeros"
Motorul ales pentru avionul de vânătoare a fost Mercedes D.III, cu cilindri în linie, răciţi cu apă, ce dzvolza o putere de 160 CP (119kw). Partea frontală de mici dimensiuni a acestui propulsor a permis avionului să mentină o linie constructiva foarte aerodinamica. Micile radiatoare montate pe laterala fuselajului şi in faţa cabinei, precum şi perechea de mitraliere Spandau de calibru 7,62mm, sincronizate sa tragă prin pasul elicei, erau singurele excrescenţe care stricau liniile curate ale avionului.
Deşi aparatul Albatros D I nu a fost la fel de manevrabil ca avioanele de vânătoare contemporane cu motor în stea, avea o putere de foc de douaă ori mai mare decât cele mai multe avioane de vânătoare din acele zile, în timp ce motorul puternic si liniile aerodinamice îi confereau performanţe uluitoare. Au fost construite foarte putine modele Albatros D.I înainte ca producţia să fie trecuta pe versiunea D.II, care avea aripa superioara plasata mai jos pentru a+i oferi pilotului un camp viyual mai bun în partea de sus şi în faţa sa.
Albatros s-a străduit să construiască noi dezvoltări având la bază succesul primelor serii D de avioane de vânătoare; astfel între 1917-1918 au fost proiectate un număr semnificativ de aparate de recunoaştere, dar niciunul nu a ajuns în stadiul de producţie (inclusiv D.XII)
La sfârsitul lui 1917, balanţa a început să se încline din nou în defavoarea Corpului Aeronautic German în momentul în care Aliatii au introdus în lupta avioane noi, mult mai capabile, printre care SE.5, Sopwith Camel şi SPAD VII. Deşi probabil ca aparatul Albatros atinsese limita potemţialului său, cererea de noi avioane de vânătoare pentru front era foarte mare, astfel că firma Albatros a început lucrul la doua noi dezvoltări ale lui D.III. în timp ce Fokker şi Pfalz se concentrau pe fabricarea versiunilor care ar fi putut să câştige razboiul, şi anume Fokker D.VII. şi Pfalz DX.II. Problemele structurale ale aripilor inferioare cu un singur lonjeron şi cu coardă îngusta întâlnite la modelul D.III au determinat Albatros să proiecteze versiunea D.IV care a combinat un nou motor Mercedes complet încastrat, cu o aerodinamica rafinată şi un fuselaj mai uşordar şi aripi cu corzi de lungime egală. Motorul experimental a prezentat însă o mulţime de probleme ale angrenajelor cu roţi dinţate, astfel că promiţătorul D.IV a fost abandonat.
Avioanele de luptă D.V din cadrul Jasta5
Albatros D.V
Acest D.V este avionul pilotat de Uffz Paul Băumer (43 de aoarate doborâte) din cadrul Jasta 5 în vara anului 1917. Aparatul are coada vopsită în culorile standard verde şi roşu ale Jasta 5 împreuna cu simbolul personal al pilotului, floarea de colţ. Pe fondul albastru- deschis al suprafeţei inferioare a aripii de jos era desenată cu negru litera B
Albatros D.V
Aparatele Albatros D.V au fost printre cele mai colorate avioane de vânptoare din Primul Război Mondial. Acest model are aplicat modelul în diamantcu albastru şi alb de pe steagul Bavariei împreuna cu culorile standard ale formaţiunii Jasta 5 Vopselele-sau lacurile-care erau disponibile pentru formaţiunile Jasta erau fie verde ,mov,maro,negru sau alb dar în mod sigur alte culori erau obţinute pe cai mai puţin oficiale.
Asemenea avioane ar trebui sa fie puse din nou la bataie man!
RăspundețiȘtergereSa te plimbi tu cu ele anonimu dinainte
RăspundețiȘtergere