Translate

joi, 26 august 2010

Avioanele Amiot

                          
                                    Avioanele Amiot
            
             
           Astăzi vom face o prezentare a avioanelor franceze Amiot. care au apărut în perioada dintre cele doua războaie. Organizaţia  producătorilor  francezi de avioane  Felix Amiot, a fost cunoscută cel mai bine pentru bombardierele sale. O abatere de la acestă practică a apărut în 1928 când compania a produs avionul de vânătoare monoloc Amiot110. El a fost destinat participării la competiţia Jockey menită să desemneze un avion uşor  de interceptare  pe care ar fi trbuit sa se bazeze apărarea  aeriană a Franţei împotriva  atacurilor bombardierelor strategice.

             Au fost construite două exemplare  Amiot110 cu fuselajul complet din metal şi aripi acoperite cu pânză în cazul primului avion şi metal pentru cel de-al doilea prototip. Având configuraţie  monoplan cu aripa montată sus , 110 avea motorul instalat foarte aerodinamic şi semana cu un aparat sescviplan prin montarea rezervoarelor auxiliare  pe fuselajul inferior sub forma unor aripi scurte.
              Primul Amiot 110 a efectuat zborul inaugural ân 1928 şi după numai un an  pe 1 iulie  1929 acest aparat a fost pierdut  într-un accident. Nu au mai fost facute dezvoltări ulterioare ale aparatului.
                                                                          

SPECIFICAŢII
Tip: avion de vânătoare cu un singur loc
Tracţiune: un motor cu piston cu cilindri în v Hispano Suiza cu o putere de  500CP(373 KW) 
Performanţe:viteză maximă la altitudine optimă 290 km/h ;timpul de urcare pînă la 4000m  în 6 minute;distanţa maximă de zbor 500km
Armament: două mitraliere fixe Vickers





                                                     Amiot 122
    Amiot a produs două variante ale lui Amiot122  care au doborât recorduri: Amiot 121 care a fot pierdut în timpul unei aterizări nereuşite  în iunie 1927 şi Amiot 122s  care a finalizat un circuit  al Mării Mediterane  şi unul al Saharei. În timp ce erau stabilite aceste recorduri Amiot a încheiat fabricarea  unui al treilea exemplar al modelului 120, sub forma prototipului Amiot 122 care era un avion de luptă cu trei locuri  destinat misiunilor  de bombardament şi escortă bombardament.
      Acest prototip a zburat pentru prima data în  1928 şi a fost prezentat forţelor  aeriene ale statelor aliate şi Forţelor Aeriene Franceze. Amiot 122 era construit din  aliaj uşor  acoperit cu pânză cu excepţia  motorului şi a fuselajului care avea ânvelişul tot din aliaj uşor.
SPECIFICAŢII 
Amiot 122 BP 3
Tip: bombardier pe timp de zi şi escortă cu trei locuri
Tracţiune : un motor cu piston cu cilindri în w Lorraine Dietrch
cu o putere de 650 CP (484 kw)
Performanţe  : viteza maxima la altitudinea optimă  205 km/h; plafon practic de zbr  6200 nm ;distanţa maximă de zbor 100Km 
Armament : două mitraliere Vickers fixe  de calibru 7,5 , două mitraliere mobile Lewis  de calibru 7,5 mm montate lateral   şi două mitraliere Lewis montate dorsal de calibru 7,5mm  
plus 800 Kg de bombe.

                                Amiot 140-143

      După redenumirea sa ca Societe Anonyme des Avions Amiot, a devenit unul dintre cei patru producători francezi care au răspuns unei solicitări a Ministerului Aerului din Franţa în 1928 pentru un avion cu patru locuri care să fie folosit pentru misiuni de bombardament pe timp de zi şi de noapte, misiuni de recunoaştere  la mare distanţă şi escortă aeriană pentru bombardiere.  Avionul avea la bază o structură în întregime din metal centrată pe un fuselaj cu laterale drepte cu o gondolă ventrală pentru navigator /bombardier (în faţă), compartimentul pentru bombe (central) şi operator radio/mitralior spate. 
SPECIFICAŢII 

Tip: avion de recunoaştere si bombardament pe timp de zi cu cinci locuri 
Tracţiune : două motoare cu piston cu cilindri dispuşi radial
Ghome-Rhone fiecare cu o putere de 870 CP (640 Kw)
Performanţe  :   viteză maxima la 400m :310 km/h ; viteza maxima 
de croazieră  la 4000 m ;plafon practic de zbor7.900 m; distanţa 
maximă de zbor în mod normal 1.200 Km.
Armament : patru mitraliere mobile MAC 1934 de calibru 7,5 mm 
câte una în turela din bot , turela dorsala, trapa din podea
fuselajului frontal si în partea din spate a gondolei  ventrale  plus pînaă 
la 1.800 Kg  de bombe. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu