Avioanele Amiot
Astăzi vom face o prezentare a avioanelor franceze Amiot. care au apărut în perioada dintre cele doua războaie. Organizaţia producătorilor francezi de avioane Felix Amiot, a fost cunoscută cel mai bine pentru bombardierele sale. O abatere de la acestă practică a apărut în 1928 când compania a produs avionul de vânătoare monoloc Amiot110. El a fost destinat participării la competiţia Jockey menită să desemneze un avion uşor de interceptare pe care ar fi trbuit sa se bazeze apărarea aeriană a Franţei împotriva atacurilor bombardierelor strategice.
Au fost construite două exemplare Amiot110 cu fuselajul complet din metal şi aripi acoperite cu pânză în cazul primului avion şi metal pentru cel de-al doilea prototip. Având configuraţie monoplan cu aripa montată sus , 110 avea motorul instalat foarte aerodinamic şi semana cu un aparat sescviplan prin montarea rezervoarelor auxiliare pe fuselajul inferior sub forma unor aripi scurte.
Primul Amiot 110 a efectuat zborul inaugural ân 1928 şi după numai un an pe 1 iulie 1929 acest aparat a fost pierdut într-un accident. Nu au mai fost facute dezvoltări ulterioare ale aparatului.
SPECIFICAŢII
Tip: avion de vânătoare cu un singur loc
Tracţiune: un motor cu piston cu cilindri în v Hispano Suiza cu o putere de 500CP(373 KW)
Performanţe:viteză maximă la altitudine optimă 290 km/h ;timpul de urcare pînă la 4000m în 6 minute;distanţa maximă de zbor 500km
Armament: două mitraliere fixe Vickers
Amiot 122
Amiot a produs două variante ale lui Amiot122 care au doborât recorduri: Amiot 121 care a fot pierdut în timpul unei aterizări nereuşite în iunie 1927 şi Amiot 122s care a finalizat un circuit al Mării Mediterane şi unul al Saharei. În timp ce erau stabilite aceste recorduri Amiot a încheiat fabricarea unui al treilea exemplar al modelului 120, sub forma prototipului Amiot 122 care era un avion de luptă cu trei locuri destinat misiunilor de bombardament şi escortă bombardament.
Acest prototip a zburat pentru prima data în 1928 şi a fost prezentat forţelor aeriene ale statelor aliate şi Forţelor Aeriene Franceze. Amiot 122 era construit din aliaj uşor acoperit cu pânză cu excepţia motorului şi a fuselajului care avea ânvelişul tot din aliaj uşor.
Amiot 122 BP 3
Tip: bombardier pe timp de zi şi escortă cu trei locuri
Tracţiune : un motor cu piston cu cilindri în w Lorraine Dietrch
cu o putere de 650 CP (484 kw)
Performanţe : viteza maxima la altitudinea optimă 205 km/h; plafon practic de zbr 6200 nm ;distanţa maximă de zbor 100Km
Armament : două mitraliere Vickers fixe de calibru 7,5 , două mitraliere mobile Lewis de calibru 7,5 mm montate lateral şi două mitraliere Lewis montate dorsal de calibru 7,5mm
plus 800 Kg de bombe.
Amiot 140-143
După redenumirea sa ca Societe Anonyme des Avions Amiot, a devenit unul dintre cei patru producători francezi care au răspuns unei solicitări a Ministerului Aerului din Franţa în 1928 pentru un avion cu patru locuri care să fie folosit pentru misiuni de bombardament pe timp de zi şi de noapte, misiuni de recunoaştere la mare distanţă şi escortă aeriană pentru bombardiere. Avionul avea la bază o structură în întregime din metal centrată pe un fuselaj cu laterale drepte cu o gondolă ventrală pentru navigator /bombardier (în faţă), compartimentul pentru bombe (central) şi operator radio/mitralior spate.
plus 800 Kg de bombe.
Amiot 140-143
După redenumirea sa ca Societe Anonyme des Avions Amiot, a devenit unul dintre cei patru producători francezi care au răspuns unei solicitări a Ministerului Aerului din Franţa în 1928 pentru un avion cu patru locuri care să fie folosit pentru misiuni de bombardament pe timp de zi şi de noapte, misiuni de recunoaştere la mare distanţă şi escortă aeriană pentru bombardiere. Avionul avea la bază o structură în întregime din metal centrată pe un fuselaj cu laterale drepte cu o gondolă ventrală pentru navigator /bombardier (în faţă), compartimentul pentru bombe (central) şi operator radio/mitralior spate.
Tip: avion de recunoaştere si bombardament pe timp de zi cu cinci locuri
Tracţiune : două motoare cu piston cu cilindri dispuşi radial
Ghome-Rhone fiecare cu o putere de 870 CP (640 Kw)
Performanţe : viteză maxima la 400m :310 km/h ; viteza maxima
de croazieră la 4000 m ;plafon practic de zbor7.900 m; distanţa
maximă de zbor în mod normal 1.200 Km.
Armament : patru mitraliere mobile MAC 1934 de calibru 7,5 mm
câte una în turela din bot , turela dorsala, trapa din podea
fuselajului frontal si în partea din spate a gondolei ventrale plus pînaă
la 1.800 Kg de bombe.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu