Aero Spacelines Guppy |
Parteneriatul între broker-ul de avioane Lee Mansdorf şi fostul pilot USAF John M "Jack" Connroy a dat naştere probabil celei mai remarcabile serii de avioane din istoria aviaţiei.
Boeing 377 Stratocruiser |
John M "Jack" Con |
Avionul Guppy Studiile detaliate de proiect care au urmat, folosind facilităţile puse la dispoziţie de tunelul aerodinaic al NASA, au dus la apariţia primului B377PG Pregnant Guppy . Vechiul aparat Pan Am Stratocruiser şi-a păstrat aripile originale , motoarele, suprafeţele ampenajelor şi secţiunea cabinei, dar avea o secţiune de fuselaj de 5,08 m - luată da la un fost avion BOAC - montată imediat în spatele aripii. Deasupra fuselajului frontal a fost adăugat un nou fuselaj care aproape a dublat diametrul intern la 6,02 m şi a sigurat un volum de util de 826,5 m3.
După mai multe teste B377PG a zburat pentru prima dată la Van Nuys pe 19 septembrie 1962 , fiind pilotat chiar de John M "Jack" Conroy, asistat de copilotul Clay Lasy şi de ingineru lde bord Bob D'gostini..Când autorităţile de Van Nuys au relizat că Jack Conroy era gata să facă un test complet ,au instruit poliţia şi pompierii să trateze viitorul zbor ca pe "o zona de dezastru" dar grijile lor au fost total greşite.
B377PG |
Păstrând motoarele cu piston şi coada avionului iniţial Stratocruiser, Mini Guppy încorporează
un fuselaj mai puţin bombat.
Pregnant Guppy astfel denumit de un oficial NASA după ce a văzut avionul pentru prima dată,
Pregnant Guppy a fost transformat dintr-un fost Stratocruiser care apaţinuse companiei Pan Am.
A devenit repede evident faptul că avionul Pregnant Guppy nu era suficient de mare pentru a ăndeplini toate nevoile celor de la NASA şi a fost modificat un al doilea avion folosindu-se componente de la patru fuselaje. Fiecare aripa a avut o anvergură marită în lungime prin adăugarea unei secţiuni centrale , iar fuselajul a fost alungit. O altă modificare importantă a fost înlocuirea motoarelor iniţiale cu piston Pratt & Whitney cu patru propulsoare T34-P-7WA cu o putere de 7000CP.(5.200KW).
Super Guppy
Extraordinarul B377SG Super Guppy, denumit initial Very Pregnant Guppy, a efectuat zborul inaugural pe 31 august 1965 . Era cel mai mare avion din lume în ceea ce priveşte volumul şi singurul capabil să transpoerte imensele componente din etapa a treia a vehicolului de lansare Saturn V.
Super Guppy |
B-377-SG/SGT Super Guppy | |
---|---|
Un Super Guppy Turbo folosit de NASA | |
Rol | Transport de marfă de aeronave |
Producător | Spacelines Aero |
Primul zbor | 31 august 1965 |
Stare | De navigabilitate |
Utilizatorii primari | Spacelines Aero NASA Airbus Aeromaritime |
Numărul construit | SG 1, 4 SGT |
Dezvoltat de | C-97J Turbo Stratocruiser 377 Stratocruiser Pregnant Guppy |
Caracteristici (Super Guppy)
Caracteristici generale
- Echipaj: Patru
- Lungime: 143 ft 10 in (43.84 m)
- Anvergura : 156 ft 3 în (47.625 m)
- Înălţime: 46 ft 5 in (14.148 m)
- Greutate gol : 101,500 lb (46,039 kg)
- Sarcina utilă: 54,500 lb (24,720 kg)
- Max. greutate la decolare : 170.000 lb (77,110 kg)
- Motrice : 4 × 501-Allison D22C turboprop , 4680 CP (3491 kW), fiecare
- * Dimensiuni cargo Bay: 111 ft x 25 ft x 25 ft (33,8 mx 7.62 mx 7.62 m)
- Viteza de croaziera : 252 noduri (288 mph, 467 km / h)
- Gama : 1734 nm (1986 mi, 3,219 km)
- Plafon de serviciu : 32.000 ft (9,753.6 m)
Tare frate seamana cu o balena!
RăspundețiȘtergere