Translate

miercuri, 14 martie 2012

Airbus Military C-295

Derivat din avionul CN 235 cu origini comune spaniole şi indoneziene, aeronava Airbus Military C-295 este un avion de transport cu o abilitate considerabilă. A avut neşansa  de a lipsi de la competiţia  US Air Force Army JCA , dar continuă să câştice comenzi pe alte pieţe.
Airbus Military C-295
          În anul 1981, în cadrul Expoziţiei Aeronautice de la Paris, compania indoneziană IPTN şi cea spaniolă CASA şi-au anunţat intenţia de a crea un nou avion de transport  în cadrul unui proiect comun cunoscut  ca Airtech.  Proiectul CN 235 a avut ca ţintă piaţa avioanelor de linie regiomale, dar când aeronava a fost gata in septembrie  1983 a fost imediat clar că  desingul său poate sta fără probleme la baza unui excelent avion  mic de transport militar.
       Întra-devar, avionul CN 235 s-a dovedit a nu fi foarte popular în rândul companiilor de linie, dar a impresionat un numar mare de clienţi militari ca aparat de transport  solid cu performanţe bune de utilizare a pistelor de decolare/aterizare prost amenjate. Denumit mai târziu CN-235, când proiectul a  intrat mai mult în responsabilitatea  CASA, aparatul CN-235 a fost construit şi în variante speciale pentru aplicatii militare şi cvasi-militare.
Forţele  Aeriene Spaniole sunt de departe cel mai mare operator  dw avioane
 C-295 lucru de înţeles dacă avem în vedere originile spaniole.Cu toate acestea aeronava C-295 
este la rândul ei un superb avion de transport, iar unii analişti consideră că deaceea  
ar fi fost preferat de US Army în compeţia JCA.
      
  
  Având în vedere popularitatea  şi calităţile evidente  ale avionului CN-235, compania CASA, devenită mai târziu EADS CASA şi, începând cu primăvara anului 2009 , Airbus Militry, a dezvoltat o variantă mai lungă  a aeronavei de bază, sub denumirea C-295. La rândul ei şi aceasta a fost dezvoltată pentru misiuni speciale, dar a fost construită şi ca avion de transport  cu capacitate crescută.
video
   Ca şi în cazul avionului CN 235 EADS CASA a dezvoltat o variantă pentru patrulare maritimă / antisubmarin a aparatului C- 295 cunoscut[ ca  C- 295 MPA sau C-295 Persuader. Sistemele avionice de misiune ale aeronavei se bazează pe  Sistemul Tactic Complet Integrat dezvoltat de EADS CASA  care  include ca standard  senzori pentru un radar de supraveghere  şi senzori infraroşu/ electro optici montaţi în turelă.Sistemul poate fi paletizat  pentru a pute fi demontat uşor, permiţând avionului realocarea rapidă pentru misiuni de transport. Opţiunile personalizate includ identificarea prieten-inamic, canal de transmitere a datelor, echopament pentru spionaj electronic-Elint/ măsuri de sprijin electronic , posibilitatea de a transporta balize sonar şi detectoare de anomalii magnetice.
       Incidente  Deşi în prezent este un avion  bine primit în serviciul polonez, aeronava C-295 a fost subiectul unui accident tragic care a avut loc în apropiere de Miroslawiec pe 23 ianuarie 2008. Investigaţiile efectuate în urma tragediei au dus la trecerea în rezervă  a cinci persoane  şi cu aceasta ocazie  au fost revizuite şi procedurile  de operare. Totodată Slovenia şi-a pirdut încrederea în avion şi a anulat comandă pe care o facuse.
Rol Transport aerian / patrulare maritimă
Producător EADS CASA
Primul zbor 28 noiembrie 1997
Introducere 2001
Stare În serviciu activ
Utilizatorii primare   Forţele aeriene Spaniole
  Foertele aeriene Braziliene
  Foertele aeriene Poloneze

Produs 1997-prezent
Numărul de construit 78
Dezvoltat de CASA CN-235
     
               

Specificatii C-295

Caracteristici generale
  • Echipaj: Două
  • Capacitate: 71 trupe
  • Sarcina utilă : 9.250 kg (20,392 lbs)
  • Lungime: 24.50 m (80 ft 3 in)
  • Anvergura : 25.81 m (84 ft 8 in)
  • Înălţime: 8.60 m (28 ft 3 in)
  • Wing zona: 59 m² (634.8 ft ²)
  • Greutate încărcat: 9.250 kg (20,392 lbs)
  • Max. greutate la decolare : 23.200 kg (51,146 lbs)
  • Motopropulsor : 2 × Pratt & Whitney Canada PW127G Hamilton standard 586-F (şase lamele), 1.972 kW (2645 CP), fiecare
Performanţă
  • Viteza maxima : 576 km / h (311 noduri, 358 mph)
  • Viteza de croaziera : 480 km / h (260 noduri, 300 mph)
  • Gama : 4.300 km (2,600 mi) 2300 INM; (cu 4550 kg (10.000 lb), sarcina utila)
  • Gama completă cu sarcina utila: 1,333 km (828 mi; 720 INM)
  • Gama bac: 5,220 km (3,240 mi; 2820 INM)
  • Plafon de serviciu : 7620 m (25.000 ft)
  • Fond la decolare: 670 m (2.200 ft)
  • Termen de aterizare: 320 m (1050 ft)
             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu